V tomto průvodci Vám přiblížím jak jednoduše a efektivně proklouznout začátky hry. Co je důležité na začátku hry udělat, kde nakoupit různé vybavení a jak
postupovat v expení.
Nejprve je nutné se zaregistrovat. Během registrace můžete stahovat náš client.
Poté se můžete přihlásit na svůj účet. Většina z Vás určitě má vybranou postavu, za kterou budete hrát. Všechny postavy jsou dostupné od prvního levelu, tedy nemusíte ztrácet čas s expením jiné postavy než se dostanete na "bonusové chary". Tzv. bonusové charaktery mají u nás stejné výhody jako ostatní postavy. Nebudete se s nimi portovat dřív do map a po splnění Marlon questu (u klasických postav) dostávají všichni 7 bodů na rozdělení za level.
Velmi se také změnilo počítání Attack Success Rate(ASR), Defense Success Rate(DSR) a Defense(Def). Všechny tyto parametry jsou důležité pro snadný průchod hrou a správný progress.
ASR je nově počítáno z vašeho dmg statu. Tzn. pokud jste SM je váš dmg stat Energie, pro BK je to Strength, Elf Agility a nebo RF, které může čerpat z AGI, ENE nebo VIT. Tento atribut potřebujete abyste monstra nemissovali.
DSR je atribut, který se u všech postav počítá z AGI a slouží k tomu, aby monstra/hráči missovali vás. Je to tedy schopnost postavy se vyhnout útoku. Ikdyž máte DSR velmi vysoké, vždy existuje šance 5%, že obdržíte zásah. Nelze se vyhnout úplně.
Def je jeden z atributů (DD, DDi, Absorb) zodpovědný za snižování obdrženého poškození. Nově řešíme Def tak, že je přepočítávána i v závislosti na vašem RR, GR, EL. Čím více máte res(GR, EL) tím více Def dostanete z rozdělené AGI. Pro příklad(hodnoty nejsou skutečné).: Mám 3res postavu a vložím do AGI 1000b a ta mi následně generuje 250Def. Pokud si do AGI vloží 1000b postava s 10res, tak dostane 500def místo 250. Hra vám nyní nedovolí čerpat z def víc než byste vůbec mohli potřebovat. Celý průběh hrou je plynulý a díky tomu roste plynule i "výtěžnost" def ze samotného statu. Stejně důležitou součástí jsou Itemy, jejich naoptění a naplusování,
Jakmile si vyberete postavu, stačí si vybral svou přezdívku, jméno musí být v rozmezí od 4-10 znaků. I když jsou tři různé startovací lokace, jejich průběh se vůbec neliší. Pro nejjednodušší expení je lepší si najít partu, která Vám velice pomůže, nyní je možné využít nový party finder pod klávesovou zkratkou N (pro vyhledávání a připojení) a CTRL+N (pro založení party).
Tak tedy, po založení postavy můžete začít expit. Budete stát v Lorencii, Norii či Elbelandu – záleží na postavě kterou hrajete. Na sobě budete mít pouze základní zbraň a po případě štít. V každé ze tří základních map je NPC (Shadow Phantom Soldier) je nesmírně důležité si několik prvních resů udržovat její buff, který lze využívat vždy do lvl 300 a za předpokladu, že nemáte 3rdQ. Bez něho půjdete o několik fleků dozadu. Prvním spotem který navštívíte budou pavoučci, zde uděláte několik levelů, rozdělíte body.
Až budete na fleku je nejlepší sbírat naprosto vše co padne a následně to prodávat do shopu, tím si vyděláte na první potiony a vybavení. Zeny budou z počátku velmi nedostatkové zboží. vydělávání zenů je i ze začátku nejefektivnější v mapách Kalima. Mapu Kalima+1 jste schopní chodit od 0 res a ke vstupu musíte sbírat části vstupenek (Symbol of Kundun) které následně spojíte v Lost Map. Další možností je zakoupení Kalima Ticketu v XShopu. Počítejte s tím, že na našem serveru není umožněno prodávat Jewely do NPC shopů za účelem rychlého přísunu Zen.
Po rozdělení bodů musíte zkoušet a posouvat se na další/lepší monstra, která Vám dají nejen více zkušenosti, ale také lepší předměty. Až projdete celou Lorencii/Norii či Elbeland 1, můžete se pomalu přesouvat na další mapy. Devias je koncipován stylem podobným jako Lorencia – u města jsou nejjednodušší monstra a čím dál jste od města, tím silnější monstra jsou. Nebojte se, že byste neměli kde expit, v prvních mapách je mnoho expících fleků. Level na první reset (350) všechny postavy dodělávají cca v Dungeon 2, pouze ten kdo má partu se může podívat do Atlans apod. Abychom více rozčlenili progres hrou a více resů se neexpilo v jedné mapě, tak je nutné, abyste první res končili v takto nízké mapě. Samotný progress je vidět s každým resetem, ale body nemůže bezmyšlenkovitě rozdělovat, vše má systém.
První reset je na 350 lvl (viz. https://eternmu.cz/info), každý další reset se level navyšuje. Body získané za reset jsou statické viz předchozí link. Počet zenů se s každým resetem navyšuje, jako zdroj příjmů zenů můžete zvolit Devil's Square nebo Kalimu, ve které zeny padají v daleko větším množství než v ostatních mapách. Po dosažení 50 resetů můžete provést Grand Reset, který Vám postavu srazí na 1 reset, ale do začátku dostanete 10 000 bodů za každý GR (celkový počet Grand Resetů je 5).
Čím více resetů budete mít, tím více fleků v začátečních mapách budete moci přeskočit. Nebudete muset již na pavoučky, ale můžete rovnou na Elite Bull Fightery například.
Je důležité, abyste našetřili nějaké ty zeny a koupili si začáteční sety a zbraně na své postavy. Je tu diametrální rozdíl, zda svou postavu necháte trápit zimou a necháte ji bez oblečení či ji oblečete, alespoň do základního setu dostupného v každé začáteční lokaci. Z toho vyplývá, že rozdíl bude i když set
budete mít +0, +6 či +9 nebo v lepším případě i life opt. Jednou z novinek je i kompletní předělání levelování itemů, čím větší level Váš item bude mít, tím větší bude mít deff (v případě setu), dmg/wizardry dmg (v případě zbraní).
Dalším defenzivním itemem, který si můžete jednoduše vyrobit jsou první křídla. Nejen že Vám přidají obranu, ale i útok a to vše v procentech. Proto jejich výrobu nepodceňte a zkuste je vyrobit co nejdříve.
Jakmile budete mít vyplusované neexelentní sety, můžete se zaměřit na exelentní sety, které mají již v základu zvýšenou obranu, tedy když je dáte na +9 budete mít větší obranu než s neexelentním setem +9.
1st křídla nejsou poslední, která si vyrobíte, máme jich daleko víc. Dalšími v řadě jsou 2nd. Doporučujeme si vyrobit nejdříve 1st na svůj char. Poté další (nemusí být na Váš char) a z těch pálit 2nd. Kdyby kombinace nebyla úspěšná, nepřišli byste o Vaše křídla. Pro nasazení 2nd křídel, některé chary musí mít hotový přestupový quest (BK, SM, ELF, SUM)
Pokud nemáte problém s přežitím na fleku, ale chcete si zvednout útok, existuje možnost si složit ancientní set. Sice přijdete o nějakou obranu, ale přidává Vám
například procentuální šanci na excelentní zásah, ignorování soupeřovy obrany a další opty, které Vám zvýší bojeshopnost. Upozorňujeme, že do ancientních setů lze vkládat JoH opt.
Po excelentních a ancientních setech jsou v pořadí socketové sety. Které vynikají přidanou obranou. Navíc jsou více variabilní oproti excelentním setům. Seedů, je totiž více a hráč si může spíše vybrat co mu bude více vyhovovat. Socketové sety můžete exelovat a zároveň do nich vkládat seedy - jedná se o mid game sety a zbraně. Poslední v portfoliu setů a zbraní jsou Mythical itemy. Tyto itemy jsou v základu pouze excelentní, nemají sockety a nedají se do nich vkládat JoHy. Mají ale mnohem vyšší základní atributy a náhodně generované Mythical opty.
Dalším stádiem je 3rd Quest. Maximálním počtem bodu je 400, neměli byste mít problém s rozdělením, ale s výběrem bodů budete muset dávat pozor. Co se jedná ML tree z důvodů balance byly některé levely upraveny, jedná se hlavně o levely, které nabízí stun ze spelu či využití zbraně. Všechny ML byly kompletně předělané a všechny ML jsou zprovozněné tak, aby na reset serveru byly použitelné.
Spelly, které nemají možnost vylepšení v Master Skill Tree, dostanou boost jakmile dosáhnete 1 Grand resetu a 30 resetů (týká se to MultiShotu, Gigantic Stormu, Flame Strike a Chaotic Diseier)
Možná jste byli zvyklí, že socketové itemy končili Titanem, Phantom setem atd... Do hry jsme přidali kompletní sadu Nightmare setů pro všechny postavy, včetně zbraní, platí pro ně stejná pravidla jako pro předešlou sadu setů. Upgradu se dočkaly i křídla, již můžete vyrobit 4th křídla nebo ještě lepší Chaos Wings. Co se týče novinek, tak doposud jste mohli jezdit pouze na Fenrirovi, pety jsme rozmnožili a ve hře jich je daleko více (vice info naleznete v příslušném guidu).
Jak bylo zmíněno výše, s každým levelem itemu je item silnější - od 380 lvl itemů až po socketové, pokud je budete vylepšovat až na +15 budete postupně získávat legendární opty, ty Vám pomohou v samotném průběhu hrou.
(Fotografie pouze ilustrační)
Průběh hrou byl vylepšen o ochranné bariéry monster, tato bariéra monstrum chrání a Vaše síla jí nepronikne, musíte najít speciální item, který Vám pomůže touto bariérou projít a následně monstrum zabít.
Co se týče samotné hry, dostala do vínku zbrusu nový achievement systém, ten se váže k celému účtu.
Od verze hry Ragnarok 3 byl přidán do hry také Eternal postup hrou. Navazuje to postup po 3rd Questu a zastupuje 4th Quest. Tedy po dokončení 5 Grand Resetů, 50 resetů a 400 Master Levelů se Vám zpřístupní Eternal Quest. Po splnění tohoto Questu se Vám otevřou nové mapy k expení Eternal levelu (klávesa O). Mapy jsou rozdělené do několika fází, vždy je jedna mapa pro expení na fleku a jedna mapa pro tzv Hunt exp. Takže expit můžete jak na fleku (méně expů než Hunting mapa), nebo také běhat po mapách a zabíjet silná monstra. V této části jsou Vám také zpřístupněné nové zbraně a sety.
Pokud Váš počítač nezvládá nároky na MU-online můžete využít magickou kombinaci CTRL+F nebo automatickou aktivaci v trayi skrz F10, sníží to využívání Vašeho HW na minimum, ovšem také se sníží obnovovací freknvence na 1 snímek za 3 vteřiny.
Peti (Skeleton,Panda,...) jsou nyní aktivovatelní přes right-click v inventáři, jak je tomu na vyšších sezónách.